Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
December 9, 2009
Image Size
225 KB
Resolution
818×900
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
27,906 (8 today)
Favourites
2,344 (who?)
Comments
434
×
Dean Winchester - Wayward Son by Imaliea Dean Winchester - Wayward Son by Imaliea
Carry on my wayward son,
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more...

- Carry On My Wayward Son by Kansas

Update March 2010 - So it turns out I just can't let sleeping Dean's lie - I have to poke at them until they satisfy me >_>... I made some changes because I still wasn't happy with it... I know everyone's seen this by now but I would love some comments. I guess it's an improvement? lol I don't know anymore... I should just move on ^^;

AGAIN UPDATE but I'm not gonna spam everyone's inboxes so I'll just note it quietly here for anyone who noticed haha... I think I've gone back and retouched this about a zillion times now. This will be the final one... if I want to paint Dean again, it'll be with a brand new painting, cuz sometiems I just gotta let sleeping Deans lie! lol I've done the best I can do for now XD


UPDATE: Okay, spent my lunch hour today going back and repainting some of his features >_> lolz.



Oh. My. God. I think I was possessed. By Dean Winchester (or Jensen Ackles). He wanted me to paint him. He made me sit down at my desk, push aside everything else I was working on, and watchepisode after episode of Supernatural while I painted him for hours. See, he'd issued a challenge (or maybe I'm just having a psychotic break). I had to paint him using a technique I hadn't tried before and without rushing through it!

Patience is something I'm always struggling with, because usually I get so excited about what I'm working on I can't wait to see it finished haha, which often leads me to having to redo things over and over because I rushed through the first time around.

So this time I thought, no, I'm not gonna rush, I'm just gonna sit down and paint and take my time. And yes I still had to paint and repaint different parts of his features until I got them right, but it wasn't time wasted because of rushedness on my part. I was so determined not to fall into the same old traps with this one!

I dunno if this sounds conceited or not, but I really am proud of it, and not ashamed to say so. I learnt SO MUCH while painting this, since it's a completely new technique as well - I used only one brush to paint the whole thing, a fuzzy round brush. So no texture brushes at all (which I usually love to use) o.o. Painted each freckle and pore by hand x_x and I tried so hard to get emotion in his eyes and features... I really hope I pulled it off! (not to mention I hope everyone can regonise it as him >_> ) I think I will stick with this technique for a while... which means I'm tempted to go back and repaint all the other paintings I've been currently working on -_-'

As an interesting (sorta) side-note, I was actually watching the episode where Dean gets dragged to Hell T_T when I finished painting this...




Technical Info:
Painted entirely in Photoshop, using 2 different pics as reference (both screencaps from an episode), plus made my own small changes to add a bit of uniqueness ^^; umm I think that's it...

Oh and yes, that is my initial I 'stitched' onto his collar... >_> heehee... so no stealing!


See Sam here if you haven't already :heart:





Artwork Imaliea
DO NOT steal this artwork or use it without permission

I claim no ownership of the characters used in this image. Characters of Supernatural belong to their creator Eric Kripke as well as Warner Bros. Television and Productions
Add a Comment:
 
:iconewmh1:
ewmh1 Featured By Owner May 29, 2014
Your art is just.. WOW!!!! Especially the Winchester brothers.. they're so dreamy :P
Reply
:iconannapond:
AnnaPond Featured By Owner Mar 31, 2014
Hi!)
Your arts are amazing and I just wanna ask, would you like to join our project? We're going to make presents for SPN-cast (Misha, Jensen, Jared and Osric) and we need good artist and beautiful arts. You can find all information in our tumblr: team-jib-gifts.tumblr.com/
So maybe you want to draw something for Jensen's or Osric's book or maybe we could use some of your already finished arts? Or maybe you could help to make a gift for Jared? Or recommend any artist who could join us?

Please, even if you're not intrested in this idea, help us to spread the word! Reblog this post (if you have a tumblr) team-jib-gifts.tumblr.com/post… and retweet this (if you have a twitter) twitter.com/dream__castle/stat…

And thank you anyway!)
Have a nice day :3
Reply
:iconmyllady:
Myllady Featured By Owner Feb 27, 2014  Hobbyist Traditional Artist
You are INCREDIBLE. I'm awed by you, completely ! Bravo :)
Reply
:iconvalentinegirl0214:
Valentinegirl0214 Featured By Owner Feb 13, 2014
This is absolutely gorgeous! Oh. My. God.  I love Jensen, love Dean, love this.
Reply
:iconrichcapo:
richcapo Featured By Owner Jan 26, 2014
I can't believe this isn't a photo -- I've never seen hyper-realism this well executed.
Reply
:iconionic-ink:
ionic-ink Featured By Owner Dec 25, 2013   Digital Artist
Great work!
Reply
:iconxmitters:
xmitters Featured By Owner Nov 25, 2013  Hobbyist General Artist
oh dean.. your life is just one miserable fail. You deserve so many cuddles. <3
Reply
:iconxxblackbeautyxx:
xXBlackBeautyXx Featured By Owner Nov 7, 2013
Incredibly awesome! So much detail... how?!?!
Reply
:iconimaliea:
Imaliea Featured By Owner Nov 11, 2013   General Artist
I'm not even sure myself now... extreme patience I guess hahaha! Thanks heaps :)
Reply
:iconrainsometime:
RainSometime Featured By Owner Aug 13, 2013  Hobbyist Photographer
agfjgfsiukasfduhdf too beautiful
Reply
Add a Comment: